1. Po diagnostyce wywaliło mi błąd czujnika temp powietrza kolektora dolotowego.
Czy ktoś wie coś na ten temat tj gdzie to jest zlokalizowane?
We wszystkich pozostałych e46 jest to czujnik montowany w kolektorze dolotowym, ale s54 jakby go nie było.
2. Na jakiej zasadzie działa czujnik temp wody? Czy jest to tylko czujnik na wężu przy chłodnicy czy też jest do niego jeszcze jakiś czujnik kontrolny?
Intake Air Temp Sensor E46 99-05 All except M3
Intake air temp sensor.
Application
E36 318 323 328 96-99
E36 M3 1996-99
E46 323 325 328 330 1999-2005
E39 525I 528I 530I 1996-2003
Z3 1.9L 2.5L 2.8L 3.0L 3.2L 1996-2002
BMW Part Number: 13621739510
Czujnik powietrza kolektora dolotowego? jest taki w s54b32?
Re: Czujnik powietrza kolektora dolotowego? jest taki w s54b32?
Juz znalazłem odpowiedz 
Czujnik temp kolektora dolotowego (IAT - intake air temp) jest wewnątrz przepływki.
Czyli IAT i MAF to jedno, i jest tak tylko w e46 m3, inne e46 maja osobno przepływkę (maf) i osobno czujnik (IAT).
Pozostało pytanie o temp wody.

Czujnik temp kolektora dolotowego (IAT - intake air temp) jest wewnątrz przepływki.
Czyli IAT i MAF to jedno, i jest tak tylko w e46 m3, inne e46 maja osobno przepływkę (maf) i osobno czujnik (IAT).
Pozostało pytanie o temp wody.
Re: Czujnik powietrza kolektora dolotowego? jest taki w s54b32?
Są 2 czujniki. Jeden jest na wyjściu z silnika przy termostacie (tą temp. mamy na zegarach), a drugi jest na wyjściu z chłodnicy.Kilej pisze:2. Na jakiej zasadzie działa czujnik temp wody? Czy jest to tylko czujnik na wężu przy chłodnicy czy też jest do niego jeszcze jakiś czujnik kontrolny?
Re: Czujnik powietrza kolektora dolotowego? jest taki w s54b32?
Tak też dzis zauważyłem w Etce, ze jest czujnik jakby za pompą wody, głębiej w silniku, montowany chyba od spodu.
Co do czujnika na wężu to mam silnik s54 w e36 m3, wiec weze i chłodzenie z s50.
W zwiazku z powyższym czujnik temp wraz wężem wyjąłem, dałej zwykły wąż, a czujnik podpiąłem od s50 i zrobiłem otwor przy wyjsciu z pompy wody na wąż.
I to wlasnie ten czujnik pojade mi sygnał do zegarów, a nie ten za termostatem.
Co do czujnika na wężu to mam silnik s54 w e36 m3, wiec weze i chłodzenie z s50.
W zwiazku z powyższym czujnik temp wraz wężem wyjąłem, dałej zwykły wąż, a czujnik podpiąłem od s50 i zrobiłem otwor przy wyjsciu z pompy wody na wąż.
I to wlasnie ten czujnik pojade mi sygnał do zegarów, a nie ten za termostatem.